Pünkösdi túra

2010.05.27.

Alapfokú tanfolyamos csoportomat túrázni hívtuk Pünkösd vasárnap a Csácsi-hegyre. Csatlakozott hozzájuk néhány klubtag is, így szép számmal vágtunk neki a meredek emelkedőknek és lejtőknek. Velünk volt Mese is, a ló... és persze Árpi kutya sem maradt otthon.

Szőlőspincék, hegyi hajlékok és hobbitelkek között vezetett utunk, majd szántóföldek mellett haladtunk, és keresztül vágtunk erdőkön is. A kutyák végig szabadon jöttek velünk, egyikük sem hagyta el a csapatot. Árpi kutya rendszeresen visszatért hozzám, mindenféle külön hívás nélkül. Gyakorlatilag úgy tettök meg a 8-10km-t, hogy nem is nagyon figyeltem arra, hogy Árpi épp merre jár. Szeretek nagy csapattal túrázni, mert a kutyák még sokkal kevésbé válnak le a csapatról, mintha csak egyedül, a gazdával mennének, így a kevésbé megbízható kutyákat is nyugodtan szabadon lehet engedni.

Amikor Mese elvágtázott, akkor több más kutya mellett Árpi is üldözőbe vette, de alighogy eltűnt a szemem elől, már szaladt is vissza hozzám, hívás nélkül.

Félúton pihentőt tartottunk egy hegygerincen, évszázados vályogkunyhók tövében. Az egyik ilyen épületnek mára csak a falai maradtak meg. Miközben szusszantunk és táplálkoztunk, hiányérzetem támadt. Természetesen Árpi volt az, aki hiányzott a csapatből. Nem sokkal később elő is kocogott a fedél nélküli házacskából, szájában egy gyanús folyadékkal teli műanyagflakonnal. Nem akartam megkockáztatni, hogy esetleg valami vegyszeres flakont rágjon szét, ezért elkértem tőle és felraktam a 2m magas fal tetejére, gondoltam, ott biztonságban lesz. Alig hogy visszaheveredek a puha fűbe, arra lettem figyelmes, hogy Árpi repül fel a falra. Nem sok hiányzott neki, hogy elérje, de kövektező lehetősége nem volt, mert rászóltam. Később megint hiányérzetem lett... hát mit látok, Árpi kicsit távolabb a fal tetejéről tekintget felém. A ház egyik helyiségéből felmászott a falra és onnét próbálta becserkészni az áhított flakont. Erről már kép is van a galériában. Végül sajnos a flakon nélkül álltunk tovább.

Árpi egész úton normálisan viselkedett. Amikor frekventáltabb környékekre értünk, akkor inkább felcsatoltam a pórázt, mert hajlamos bemenni idegen portákra és gondoltam, biztos vannak, akik nem látják szívesen. De egyébként végig szabadon, gond nélkül jött velem.

Teljes galéria: Pünkösdi túra - 2010.05.23.